Reggel 8-kor kezdődött az első angolóra. Ettől féltem egy kicsit, mert semmi kedvem nem volt azért bent ülni órákor, hogy angolt tömjenek a fejembe, amikor az utcán is megtanulok beszélni. Ráadásul amikor beléptem a terembe, mindössze egy nem kína/koreai ember volt ott, az is a tanár. De nagyon kellemesen csalódtam.
Először is, ez az óra egyáltalán nem az angol nyelv tanulásáról szól, hanem arról, hogy hogyan tartsunk jó órákat. Hogyan tegyük koherenssé, világossá, érdekessé, követhetővé a mondanivalónkat, hogy kommunikáljunk a hallgatógággal, hogy motiváljuk őket, stb. Baromi jó, nagyon megjött a kedvem a tanításhoz. Amikor az ELTÉn gyakorlatot tartottam, akkor csak az volt, hogy odaküldtek a csoporthoz, hogy tartsak valamilyen órákat, én meg tartottam. Persze próbáltam minél jobban csinálni, dehát az ember magától nem jön rá minden fogásra. Itt pedig mindent megtanítanak, fantasztikus!
Megtanuljuk az elmélet-részét a dolognak, nézünk példavideókat, de hogy gyakoroljunk is, kell prezentációkat, és diszkussziót tartanunk. Az első feladatra 2-3 napunk van felkészülni, egy 8 perces bevezetőt kell tartanunk egy kurzushoz: elmondani, hogy miről szól a kurzus és miért fontos, mik a követelmények, hogyan tudnak készülni rá stb. Annyira megtetszett, hogy elsőnek jelentkeztem. A diszkussziót párokban csináljuk, arra is elsőnek jelentkeztem, a ferdeszemű banda viszont nem volt túl lelkes, úgyhogy a tanár valakit beosztott mellém. Nem tűnt túl boldognak... de nem érdekel különösebben.
Furcsák ezek a kínaiak, bár vannak köztük olyanok, akik jó fejnek tűnnek. Az angolóra elején például mindenkinek kellett két dolgot mondani magáról, egy általánosat és egy különlegeset. Az egyiküknek nagyon nehezére esett olyan dolgot mondani, ami rá nézve egyedi. Gondolkodott, gondolkodott, mígnem lassan csak talált egyet: az ananász csípi a száját.
Van egy kínai, akinek egy szavát sem értem, olyan hardcore kínai akcentussal beszél, és van egy akinek olyan neve van, hogy azt csak úgy tudja kimondani, hogy közben úgy csinál a fejével és a nyakával, mintha öklendezne. Vicces társaság.
Aztán volt egy algebra és egy topológia/geometria felkészítő az augusztusi Qualifying Examekre. Mindkettő jól felépített, követhető, érhető volt, pedig Phd hallgatók tartották, nem tanárok. Úgy tűnik, hasznos dolog ez a nyári tanítás tanítása program.
1-2 tippet leírhatnál a motiváláshoz, hasznos lehet még a tangyakhoz! :)
VálaszTörlésÉs nagyon örülök hogy jól érzed magad, annak meg végképp hogy ilyen szorgosan blogolsz! :)